Proteinpulver

Når jeg skriver om proteinpulver er det fordi jeg ser flere og flere begynder at indtage proteinpulver og tror de får større muskler automatisk blot fordi de indtager protein pulver. Men sådan fungere det ikke i virkeligheden. Derfor jeg lige lave en opsummering af hvad proteinpulver reelt set er og hvordan man bruger det, så man får mest mulig effekt af dette ellers så gode produkt. Proteinpulver er ofte lavet af whey eller valle om man vil. Vallen kommer fra mælk og er helt naturlig, selvom mange tror at man kan sammenligne proteinpulver med steroider eller en anden doping. Whey Protein er lige så ufarligt som at drikke helt almindeligt mælk og der er ingen doping eller andre skadelige ingridienser i. Man bør tage mellem 30-90gram proteinpulver hver dag for at få den bedste effekt. Du skal også tage protein pulver de dage du ikke træner, da det rent faktisk er der hvor du restituere mest og derved er det også der du opbygger mest muligt muskelmasse. Det er vigtigt at når du styrketræner indtager du over 2 gram protein pr kg kropsvægt. Så hvis du vejer 90 kg så skal du indtage 180 gram protein hver dag. Hvis du får under det vil din krop ikke have mulighed for at opbygge sig selv ordentligt efterfølgende og så vil man ikke kunne opbygge så meget muskelmasse som de fleste ønsker når de træner.

 

Proteinpulver bør indtages direkte efter træning og det er faktisk efter min holdning et must at tage det som det første når du kommer ud i omklædningsrummet for at klæde om. Du har utroligt meget brug for at få fyldt dine energi lagre op når du træner eller lige har trænet da de er opbrugte og klart mere modtagelige overfor protein og kulhydrat. På den måde kan du udnytte at du lige har trænet.

Et godt råd er at indtage hurtige kulhydrater direkte efter træning for at optage dit proteinpulver bedre. Du optager nemlig proteiner bedre ved at indtage kulhydrater da de vil få dit insulin niveau til at stige, og på den måde vil man have nemmere ved at optage proteinerne.

 

Koffein piller

Koffein piller bliver mere og mere brugt i hverdagen af utroligt mange danskere. Mange får ikke sovet nok til dagligt og er derfor trætte og uoplagte. Men nu er man begyndt at finde alternativer til hvordan man kan blive kvikket op. Og det er her hvor koffeinpiller kommer ind i billedet. Det er nemlig en rigtig nem måde at få mere energi på, man tager blot 2-3 piller inden man skal på arbejde eller i skole og så er man klar til at give den gas eller være vågen og klar på skolen. De er også rigtig effektive når man skal over og træne. Mange bruger dem som pre workout inden de skal træne for at kunne yde endnu mere og løfte flere kg. Andre bruger dem mens de vil tage sig, da koffeinpiller giver en mæthedsfornemmelse som ingen andre produkter gør uden at være skadelige. Koffein piller er helt ufarlige hvis man ikke indtager alt for mange hver dag og så giver de energi og sætter ens forbrænding i vejret. Det er også muligt at bruge koffein piller når man skal løbe lange ture blot for at have det ekstra GO når man løber da koffein har en effekt på central nerve systemet så det gør at man rent faktisk kan udholde mere og derved er det jo helt perfekt når man evt skal løbe et maraton eller cykle lange ture. Koffeinpiller bliver mere og mere brugt af kvinder der gerne vil tabe sig, da de bruger dem til at nedsætte deres appetit og sætte deres fedtforbrænding op. Det er gode fordele når man gerne vil tage sig, og det er en nemmere måde at gøre det. Dog bør man altid lave motion så man får mest muligt ud af det hele. mere info findes på proteinsalg.dk

Advertisements

Personlig træner

Jeg er personlig træner, og jeg plejer at give mine klienter vejledning i alt fra træning, kostvaner og kosttilskud. I dag vil jeg komme lidt ind på kosttilskud som jeg anbefaler mine klienter at indtage. Det er naturligvis meget forskelligt hvilke produkter jeg anbefaler mine klienter, da jeg jo har et stort antal af forskellige klienter som har hvidt forskellige mål. Dog kan jeg lave en lidt firkantet inddeling af mine kunder.

 

De overvægtige:

Det er disse som jeg beskæftiger mig mest med, de er oftest svært overvægtige og har et utroligt lavt selvværd. Det størtste problem for dem er klart at få dem op af det hul de har begravet sig selv i. Disse klienter benytter jeg mig altid af fedtforbrændings produkter som koffein piller, thermo caps, sveltax fitness og naturligvis også proteinpulver for at opretholde den muskelmasse som de indtil videre har. De fleste anbefaler jeg også proteinbarer som snacks da jeg ved at det faktisk er umuligt for dem at droppe alle snacks.

 

De undervægtige:

De undervægtige er dem som har problemer med at øge deres vægt. Det er relativt nemt at sporer deres problem, de har nemlig utroligt svært ved at indse at de ikke spiser nok. Til dem anbefaler jeg altid weight gainer, proteinpulver, kreatinpulver og BCAA aminosyrer for at opbygge muskelmasse. Hos dem er formålet ikke at øge fedt procenten, blot at øge deres muskelmasse og sundhed så de får et bedre velværd, for ligesom de overvægtige så har de det utroligt svært med hvordan de ser ud til hverdag.

 

Det var starten, der kommer mere senere.

 

Mvh

 

Ny til træning og proteinpulver

Hej alle,

Lidt om mig

Jeg er en pige på 18 år som lige er startet på at træne. Jeg har altid været lidt kraftig bygget, og har altid været utilfreds med min krop. Nu har jeg sagt, at nok skal være nok. Nu hedder det vægttab og der skal gang i min fedtforbrænding!  Jeg er sikker på at det er denne gang at det lykkes. Jeg har købt kosttilskuds lageret ind som består af proteinpulver, koffein piller, aminosyrer, træningshandsker og lidt træningstøj.  

 

Brugen af kost og kosttilskud i hverdagen

Jeg starter dagen med at tage 2 scoops proteinpulver hver morgen. Det er min morgenmad. Derefter tager jeg lidt forskellige aminosyrer som BCAA og bare helt almindelig aminosyrer. Derefter venter jeg nogle timer og får mit første rigtige måltid som er 125 gram kylling med broccoli og 50 gram ris. Næste måltid er inden træning. Der tager jeg 100 gram kylling og 50 gram ris og en håndfuld mandler. Lige inden træning tager jeg proteinpulver igen og derefter tager jeg igen aminosyrer for at få det mest ud af træningen. Jeg tager også 2 koffein rapid caffein koffein piller så jeg får en masse energi når jeg skal ind og svede. Når jeg træner løber jeg altid 20 minutter inden træning, både for opvarmning og også for at sætte min fedtforbrænding i gang. Jeg træner derefter i cirka 1 time hvor jeg virkelig giver den gas. Jeg træner hele kroppen hver gang jeg er i fitness og så træner jeg kun 3 gange om ugen fordi jeg ikke har tid til mere, men den får også fuld gas! Jeg tager proteinpulver efter træning for at restituere godt under mit vægttab, og til aftensmag får jeg kylling kun. Natmaden er kun æg og mandler som jeg får lige inden sengetid.

Dette er et kort billede af min dag indtil videre, men den bliver selvfølgelig kontant ændret så jeg får det meste ud af min træning og mit vægttab ikke går i stå.

Startet i fitness, Sanne 22

Sanne 22 år. Erik Jensens Søster.

Så startede jeg endeligt i fitness

Hej alle.

Som alle andre er jeg hoppet med på mode dillen, og begyndt at træne i fitness. Med hjælp fra instruktører og en masse læsning på nettet, er jeg kommet godt i gang med at bruge kosttilskud. Min hensigt med at den træning og mine strenge diæter som jeg går op i med konkurrence ånd, er at jeg kan få opbygget muskelmasse, og komme til at se mere markeret ud. Jeg træner hverdag, min. 1 time afgangen.
Jeg har fået lavet et træningsprogram, som hjælper mig med at holde fokus, og så hjælpe det mig med at, får trænet alle mine muskler i kroppen.
Jeg har en hviledag på en uge, og den bliver brugt fornuftigt, en ny omgang proteinbar skal bages så jeg er klar til den nye uges træning begynder. Chokolade er vel alles pigers svaghed, og med mine hjemmelavet proteinbarere så får jeg min daglige dosis af chokolade igennem dem. I starten købte jeg dem over nettet, men synes hurtigt at det blev en ekstra dyr udgift om måneden, så derfor sparer jeg en masse penge på at gøre det selv. Derfor bruger jeg også proteinpulver med chokolade smag, i stedet for kakao.
i begyndelsen synes jeg det var hårdt at holde fokus og komme over i træningscentret hver dag som planlagt, men hen af vejen er det blevet mere og mere min nye livsstil, og nu er det en  del af min hverdag, ligesom jeg skal passe mit studie lige så vigtigt er det for mig at komme over og træne hverdag.

Held og lykke der ude, med træningen.

Sundhed og hjælp med kosttilskud

Weight Gainer – Hvad er det?

Weight Gainer er blevet utrolig populært de sidste år, da folk har fået øjnene op for en nem måde at øge sin kropsvægt og tage muskelmasse på. Det er ofte svært at spise sig til kalorier, og derfor er mange begyndt at benytte sig af weight gainer for at få nogle ekstra kalorier til dagligt. Man kan benytte sin weight gainer til morgenmad, før og efter træning og selv inden sengetid. Man kan faktisk benytte weight gainer lige når du føler man har brug for det. Det kan være for at fjerne slik lysten eller når man er sulten. Det kan også være når man ikke kan klemme mere mad ned, men ved at det kræver mange kalorier at øge sin vægt. Derfor er det nemmere at drikke sine kalorier, så kan man nemlig få flere kalorier på trods af at man ikke kan klemme mere mad ned.

Weight gainer indeholder et højt indhold af proteiner og kulhydrater, så du får det du har brug for når du forsøger at øge din kropsvægt. Det er vigtigt at når du benytter dig af weight gainer, så stopper man ikke med at spise rigtig mad. Det er nemlig et kosttilskud, og det vil sige at du ikke kan vokse kun ved at benytte sig af weight gainer. Du skal også have dine proteiner og kulhydrater fra andre kilder, og det er også vigtigt at du får sundt fedt når du forsøger at tage på i muskelmasse.

Personligt har jeg brugt Weight gainer i flere år da jeg startede med at være utroligt tynd. Men efter brugen af weight gainer i flere år, så har jeg taget 10 kg på, og vejer nu allerede 77 kg, og jeg startede på 67 med en højde på 190 cm. Det er faktisk det mest brugte kosttilskud jeg bruger selv, dog har jeg prøvet diverse vitaminer og andre energi barer fra brugsen og føtex og diverse tanker.

Skrevet af Erik, 32 år fra Randers

 

sport og sundhed